Om Mig: Linda

Okej. Nu ska jag skriva ett helt inlägg om bara mig...hmm


Jag föddes den 28 maj 1993 i Mora och fick namnet Linda.  Mina första 6 år bodde jag i ett stort tegelhus med mina föräldrar och min syster. Sedan skiljdes mina föräldrar och jag bodde varannan vecka hos min mamma och varannan hos min pappa, vilket jag gör även idag. Båda bor nu i varsin lägenhet nere på stan.  Ända sedan jag föddes har jag tillbringat en stor del av mina somrar i Finland, då min mamma är född i Finland och min mormor, morfar och en massa kusiner bor där. Vi har 3 små fina hus alldeles vid vattnet utanför en liten stad, där alla brukar träffas på somrarna. Jag brukar även vara i Norge någon gång per år då min pappa har en stuga där, och min farmor kommer från Norge. Nästan alltid har jag hållit på med gymnastik på ett eller annat sätt, och som sexåring gick jag i min systers fotspår och började gå på gymnastik regelbundet.  Jag fortsatte och träffade flera kompisar (bland annat Maria och Camilla) , och tyckte att det var väldigt kul.  Nu, flera år senare håller jag fortfarande på med gymnastik och har även börjat vara tränare för små gymnaster.  I våras tog mitt gymnastiklag en paus och de kändes väldigt tomt att inte hålla på med gymnastiken på flera månader, men nu i höst startade vi igen och de är roligare än någonsin!

Något annat jag gillar att göra är att resa! I somras var jag på Korsika, sommaren innan den Paris, och innan den London.  I januari det här året var jag även på Isla Margarita, en liten ö utanför Venezuela. Sen har jag varit på många fler ställen och planerar att åka till ännu fler!


jag står på händer på en strand på isla margarita..

Men vi hoppar tillbaka några år....

Som 7åring började jag i ettan i Morkarlbyskola och gick där tills jag gick ut sexan.  När jag började sexan flyttade även min syster till Gävle för att börja på ett gymnasium.  Ett stort steg var sedan att börja sjuan, helt ny klass! Jag och Anna, som jag hängt med sen tvåan hamnade i alla fall i samma  klass - 7F. Jag minns fortfarande första gången vi fick träffa klassen. Jag tyckte att Marika såg ut att vara mycket äldre och mognare...men nu vet jag att hon är lika barnslig som mig.. Sen blev vi 8F för att sedan bli bästa 9F.


Nästa år splittras vi alla och jag får se var jag hamnar...


Kommentarer
Postat av: marika

HAHAhahha, och anna tyckte att jag såg ut som värsta fjortisen, haha xD

2008-10-02 @ 19:52:47
Postat av: maria

Jätte bra skrivet linduuuur !

ännu ett intressant inlägg att läsa för Reine ( och alla andra! ) made by dig !

2008-10-02 @ 19:54:07
Postat av: alice

linda är (Y)(Y)

2008-10-03 @ 15:44:51
Postat av: anna

bästa nioflinda :)

2008-10-03 @ 22:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0