Lite om mig själv : Daniel Petterson

Jag föddes 26 december 1993, när jag var 1.5 började jag hos min dagmamma som heter bojan (den finaste människan jag känner) och jag var där å livet lekte vidare och när jag var 5.5 år gammal var det dags att ta farväl av bojan och hennes fina hus och bege mig till skolan. Och i skolan var jag i ungefär ett halv år och på fritiden bråkade jag mest med Carl Svärd och tittade på Eldstorm men då separerade mina föräldrar och vi fick lov att flytta från vårt hus på hässjevagen och pappa flyttade till tomtebo och mamma flyttade till svedjärnsvagen.
 Ungefär vid samma tid (vad jag kommer ihåg vet inte om det stämmer) var jag med och jagade älg för första gånge med the king of my life nämligen min morfar. och det var nog det roligaste jag gjort och sen levde jag bara på mitt lilla liv men sen i slutet av 1:an hände det något.....

Jag fick lov att följa med min mor till norrköping och ockupera alla små potatis åkrar som fanns där på landet.
Men det här var riktigt kul och jag var där,  spelade fotboll mest hela dagarna och jag fick också min bästa tränare någonsin nämligen MIKAEL HJORTSTIG som tränade vårt lilla proffsgäng bråvalla IK och allting gick på räls. Vi vann varenda match tills jag fick den konstiga iden att jag skulle flytta hem till lilla mora igen.
Då återförenades jag med mina forna polare och började spela hockey här. Och sen gick livet vidare tills jag fick den dummaste idan jag någosin fått nämligan att bli målvakt i hockey. jag var väll typ målvakt i en månad och redan då ville jag byta tillbaka men jag vågade inte säga något så jag fick väll stå kvar där i min lilla bur. Sen kom en jävlit dryg liten person in i våran klass. Näligen alice grudd, jag tror det tog typ 10 minuter för mig att tycka att hon var dryg men det var inte så mycket att göra åt.

Sen så fortsatte jag att leva livet och vi började höjden och jag fick ny klass för 5te gången men det gick bra och allt var "kul" men första året var en riktig pain in the ass för jag hade ju min storebror som gick i 9an som inte gjorde mitt skol liv lätt för mig. Jag fortsatte spela hockey sen på påsklovet 2006 gjorde jag min roligaste resa hitills när vi var till tjeckien med hockey laget och där var allt kul och där gjorde jag min livs match när vi mötte nått bra tjeckist lag men tyvär förlorade vi efter straffar och det var dom första och enda straffarna jag fic stå under match sammanhang och jag räddade 3 av 4 straffar och när vi var där var vi också på arbetslägret Terezin och var riktigt spännande och den vintern började jag också att döma på föreningsnivå och det gick väll bra.

Den sommarna gjorde jag i stort sett ingenting mer än att vara med mina kompisar Erik och Ragnar och då lärde jag mig även hur kul det var att spela World In War (ett brädspel om WW2) .

i 8an så började vi få betyg och allt det men det brydde jag mig inte så mycket om. 8an gick väll framåt liksom min domar karriär men tyvär kan jag inte säga samma sak om min hockey karriär som gick bakåt i ock med flytten till orsa.

det här är väll jag hoppas ja
taggar innan match.....

vid sport lovet slutade jag med hockey för att satsa på dömnigen.

sommaren mellan 8an och 9an var lugnt och skönt.
sen på sen sommarn där var jag på distrikts kurs B för att kunna döma på lite högre nivåer sen var jag väll i skolan hela dagarna. sen hamnade jag här vid datorn för att skriva dän här skiten som lite för lång tid(den här skiten gjorde så jag missade halva mythbusters)/Danne Pettersson Alias- Domardanne,Danniboy,pettsson å allt va folk kallar mig.          


(det är säkert en massa stavfel men jag bryr mig inte)


Calle svärd ville att jag skulle skriva att jag är med han hela tiden så.


jag är med carl svärd hela dagrna på min fritid!!!!:D

Kommentarer
Postat av: linda

Bra! :D

2008-09-23 @ 21:30:47
Postat av: Anonym

det var långt! det var bra :)

2008-09-23 @ 21:32:42
Postat av: Danne

jag sak tillägga att ragnar å erik e från stockholm

2008-09-23 @ 21:33:56
Postat av: Anonym

haha "pain in the ass"

Klockren självbiograf, fler kommer från oss andra så småningom :D

2008-09-23 @ 21:35:56
Postat av: Bälter

haha "pain in the ass"

Klockren självbiograf, fler kommer från oss andra så småningom :D

2008-09-23 @ 21:36:00
Postat av: alice

HAHAHA, JAG ÄR EN STOR HÄNDELSE I DITT LIV, älsklingen min, domardanne <333

2008-09-23 @ 21:36:41
Postat av: Emma

vart gick du på daghem? jag känner igen bojan men kan inte placera det x)

2008-09-23 @ 21:43:48
Postat av: Danne

precis vid skolan i ett rött och vitt hus

2008-09-23 @ 21:53:50
Postat av: Danne

i ett rött och vitt hus vitt tegel sen rött trä

2008-09-23 @ 21:56:07
Postat av: Emma

okej :P

2008-09-23 @ 21:56:37
Postat av: marika

Bra skrivet Danne! :D

2008-09-23 @ 22:12:39
Postat av: Brother from same mother ;)

Ditt jävla rövhål xD ! äre du som e felstavarN lr ? xD hahah mongo ! ! ! ! ! !

2008-09-26 @ 22:49:26
URL: http://moradomare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0