om mig: anna

24 agusti 1993 föddes en Anna Olga Elisabeth Smedhs.
Hon hade då blont hår och var väldigt kort. Nu den 24 september 2008 är hon lång med mörkt hår. Vad som hände emellan dessa två datum tänker jag skriva ner här och nu.

Hon bodde med sina föräldrar Elisabeth (mer känd som Lisa) och Per-Anders och även brodern Erik. Vi bor än idag i ett rött tegelhus i Utmeland förutom Erik som flydde till Stockholm, Sollentuna och började gymnasium..
Iallafall så växte jag och började på ett dagis i Hemus som hette Kojan. På dagis var det alltid kul och man hade alltid något att göra, jag gillade maten och jag hade då en vän som hette Emma som bodde nära dagis, hon hade hästar och jag brukade få rida med henne efter dagis ibland. Jag och Emma var då bästa vänner och delade ett starkt hästintresse. Jag tjatade på min mamma och pappa och tillslut fick jag börja rida på ridskola. Då var jag 8 år kanske.

Åren gick jag red en dag i veckan gick i skolan alla dagar man skulle och  lekte med mina vänner och hade ingen aning om vad ansvar var för något men så var det dags att börja sjuan, jag avr nervös för vilka som skulle komma i min klass, om jag skulle få komma med Linda som jag hade gått i samma klass som från tvåan, om jag skulle fatta någonting på lektionerna och det jag nästan var mest nervös för var om jag skulle hitta i skolan?!

Jag fick svaren på mina frågor ganska snabbt, jag fick gå i 7F med Linda, en sten föll från mitt bröst när jag fick reda på det vill jag minnas. Jag förstod saker på lektionerna och sakta men säkert lärde man sig att hitta i skolan, vilket inte ens är svårt men om man är en nervös och virrig liten sjua sååå ...

Den 23 februari 2007 fick jag min första egna ponny, Nova som jag den 2 agusti 2008 sorgligt nog fick lov att lämna ifrån mig men den 16 agusti 2008 fick jag en ny häst, Salza, som jag har än idag.

Jag är inte bara intresserad av hästar och ridning, jag är även intresserad av fotografering och min systemkamera, nikon D80, är en mycket bra kompanjon i utövandet av min hobby. Fast jag är bara amatör men det är roligt.




Jag & Salza på träning






utövande av hobby


Kommentarer
Postat av: linda

aaaaaaaaw, gulligt anna! :D:D:D:D

2008-09-24 @ 22:45:58
Postat av: alice

sötanna

2008-09-25 @ 13:57:51
Postat av: maria

bra skrivet annis !

2008-09-25 @ 15:02:12
Postat av: amanda (:

du e snyggis, skönt att få höra lite om din uppväxt :D <3 bra skrivet (Y) :)

2008-10-30 @ 12:53:45
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0