Varför?

Varför heter bloggen 9f still the best?

Jo, det började i åttan på den redan nämda & historiska turneringen Nissecupen! Vi skrev " köttarnas Armé , Jag är hjälten i köttarnas Armé, Jag var hon som dödade han stora killen i förra matchen " på våra vita träningströjor. Även fast vi hade dessa distraherande tröjor med en matchande krigsmålning var inte sista pusselbiten på plats. Vi behövde en uppkäftig hejaramsa till vår klass. Jag vet inte vem som kläckte nöten Åtta F fuck the rest men sedan dess har just den meningen följt med våran klass som en tillhörande vagn på vårt tåg. Vi fick en liten panik i början av nian, vi ville inte leva kvar i Åtta F fuck the rests glittriga dagar. Vi behövde något nytt som hängde med i tiden, men som endå kunde hakas ihop med åttan. Camilla Näs, en av våra solstrålar, kom på åtta F fuck the rest nio F still the best utanför reningsverket, den tredje dagen i nian. Det var en solig eftermiddag och bajslukten satt fortfarande kvar i våra näsor. Sedan den dagen är nio f still the best vår eviga refräng.

detta är alice och maria på nissecupen
fotograferade gjorde Malin

Vad hände idag i skolan?
Vi hade endast ett fåtal lektioner. Alla dock med varandra och vårt småsyskon e. En halva av en klass som alltid ligger steget efter oss. I denna halvklass kan vi finna
en extremt smart tjej som nyser extremt ljust
en kille känd från pucken i tv
en kille som inte kan hålla sig ifrån sin moppe på idrottslektionerna
en kille som har samma initsialer som Maria i 9F
en tjej som masserar & pillar i håret som en gudinna
en söt tjej som alltid skriker på alla att vara tysta
en kille som har söta fräknar som han själv ogillar
en tjej som klipper håret på tjejer som gråter av skratt och fasa

en presentation av vår klass kommer även inom kort

tillbaka till ämnet, idag hade vi fysik tillsammans med våran klassföreståndare Ola Granbom. Stommen i klassen.
Han är lång och fager och gift med svenskaläraren.
En konversation mellan Alice & Ola
*Alice mobil vibrerar ljudligt*
Ola: Stäng av!
Alice: Jaja ..
Ola ser att alice & marika sitter och fnissar
Ola: Alice, vill du att jag ska ta den?
Alice: jaa! fast den durrar, alltså, vibrerar
Ola: då vet jag precis vart jag ska ha den

Vi försökte ha fysik idag, fast Victor Max Maria & Anna grät på slutet
över någonting Mr PH sa
Han är rolig han, Mr PH
Glöm inte att vi ska bygga en Elmotor på fysiken nästa gång!

Läs gärna vidare i vår blogg (:


Kommentarer
Postat av: maria

bra skrivet!

gissar att det kanske var alice som skrev ?

2008-09-23 @ 16:41:56
Postat av: alice

haha, tack & bock!

2008-09-23 @ 16:51:53
Postat av: Camilla

Oho, hade faktiskt också listat ut det ;) JA, bra skrivet AliceSprallis.

2008-09-23 @ 17:53:17
Postat av: anna

ohja alice mycket bra skrivet :D

2008-09-23 @ 19:10:06
Postat av: Emma

jag är kär i er blogg xD tror jag ska ha den som förstasida =) Tack för gudinnegrejen =D nu blev jag glad i hjärtat =D

2008-09-23 @ 19:30:57
Postat av: linda

hahahah fin bild! (Y)

2008-09-23 @ 19:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0